4.6.12

i n s p i r e r a d






Jag älskar många av Sally Manns bilder...dom griper verkligen tag i mig....dödsmaskerna tycker jag dock är för otäcka.. men dom på hennes barn...många av dom är helt fantastiska. Jag skulle själv inte kunna/vilja visa upp bilder på mina barn nakna även om jag tycker att det är väldigt vackert.  Jag ser fram emot ett besök av hennes utställning på Fotografiska även om jag redan sett en del förut. 

Hon ger mig i allafall inspiration att fota barnen mer. Tar inte alls lika mycket bilder på dom längre..iallafall inte som förut. Då blev jag stressad om jag missade att föreviga viktiga ögonblick...nu kan jag njuta av att bara vara med ändå. 








Min älskade lilla A





Visas bäst i större format, klicka på bilden!


Foto: Jag












I morgon kväll drar jag vinnaren av halsbandet! TACK för alla kommentarer och mail, Ni är UNDERBARA!


Varmaste kramar till dig!

Hanna






7 kommentarer:

  1. Vilken vacker bild!
    Jag hörde att hon skulle ställa ut på Fotografiska! Så spännande, speciellt för dej som fotograf!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  2. Fantastiska bilder du tar! Så söt liten tjej! Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. älskar också sally mann ..
    ~ & man måste ju upp,
    om så ända från skåne,
    för att se henne på härliga
    fotografiska. för mig är
    hennes bilder på barnen
    så dubbla i att man ju
    kan förstå det kontroversiella
    [hon har väl själv sagt i en
    senare intervju nyligen att
    hon idag kan förstå att vissa
    just inte förstått henne, ~ &
    att hon inte ens är så säker på att
    hon skulle göra detsamma idag..]

    .. men när vi gick hela familjen på
    en av hennes utställningar för några
    år sedan så konstaterade vi att det
    skulle kunnat vara vi, på vårt lantställe
    i tiveds-skogarna sent 70 tal..
    jag & lillasyster var naturligt riktiga nakenfisar,
    ~ & satt ofta hos någon av alla underbara vuxna
    [som vi fortfarande har i våra liv idag]
    & blev killade på ryggen, tills vi somnade
    med dregel i mungipan över ett sommardukat
    bord på en äng..

    .. men där kommer ju också det dubbla;
    det kontroversiella är ju såklart att v i s a
    upp det för världen.. på barnens
    bekostnad; som då, när bilderna togs,
    mer eller mindre inte hade så mycket talan
    vad jag försått, i att bli dokumenterade ..

    ~ & så står det i kontrast till att man är
    så glad att få njuta av hennes vackra bilder
    ändå ju, på något sätt ..

    jag kan dock ärligen säga att jag ö n s k a r
    att sally mann stått under duken till sin
    storformatskamera där uppe i de västgötska
    skogarna då, under min barndoms somrar,
    ~ & fångat oss på bild ..

    dock tar jag ju inte heller nakna bilder
    på lillasysters noël eller bella .. så det
    är ju ingen lätt fråga det där .. tack för
    att Du vidrörde den på Ditt fina sätt.

    hum ..

    :) fina Du, Du satte verkligen igång
    tankarna .. ~ & D i n bild är vacker,
    som alltid, ~ & förmedlar så mycket,
    u t a n nakenhet, för nakenhet kan
    ju vara så mycket ..

    stor kram, fina fina Du,
    ~ & förlåt att jag fyllt Ditt rum med
    en halv novell :) ♥

    SvaraRadera
  4. Ja jag måste se hennes utställning på fotografiska....Underbart vacker bild. Kramar

    SvaraRadera
  5. Själv jobbar jag i skolans värld och får tyvärr ta del av tråkigheter via socialen, så nakna barn på bild tar jag ett milt avstånd från. Förstår dock att det kan handla om vacker konst också...så lite kluven är jag allt :o)
    DIN bild är däremot helt underbar, lite drömsk och så ljuvlig...
    Varmaste kramen från ett kallt Skåne,
    ~ Lydia

    SvaraRadera
  6. Så vacker bild Hanna

    Kramar
    Katarina i Norr

    SvaraRadera