23.1.11

v å r k ä n s l o r

















I går tog jag ner adventsstjärnorna...kändes genast väldigt naket och kalt...dom sista åren har dom fått vara kvar hela januari...tycker att dom ger ett sådant vackert sken...och jag vill inte skynda på med våren för snabbt...vill hålla den kvar på avstånd och riktigt längta efter att ta in tulpaner och göra vårfint...men när jag såg att det kommit in körsbärskvistar och snödroppar kunde jag bara inte motstå...fick starka lyckokänslor och började fixa lite hemma så stjärnorna åkte ner av bara farten.

Hittade stora, vackra pappersark hos Ljungrens pappershandel i Gamla stan som fick komma upp på väggen...njuter av att stå och titta på dom även om dom sitter lite snett och vint...stör mig faktiskt inte alls.

Det UNDERBARA insynsskyddet håller mig så kär, det är min älskade syssling, Ulrika Björkman, som har gjort det. Egentligen är den inte färdigmålad men jag tycker att den är så vacker som den är.

Jag fick i uppdrag av Anna Fleberg att fota några FANTASTISKA gamla slöjor som hon har hittat, här kommer början!

Mina flickor fick (ville) vara modeller, love you!


Ha en fin vecka alla underbara fina människor! Stanna upp och lyssna vad ditt hjärta säger dig, det är du värd!


STOR KRAM
Hanna



Den vackra kronan i fil de fer som man skymtar på den första bilden har Anna Fleberg skapat!

31 kommentarer:

  1. Du levererar alltid sååå vackra bilder, helt otroligt! :)

    Ha en härlig vecka!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder! Gillar också fint papper på väggen, men har faktiskt inget uppsatt just nu. Hmm, får nog åtgärda det!
    Såg dina fina Soul of Maia foton på Formex idag!
    Kram/Marie

    SvaraRadera
  3. Alltid vackert både i bild och hjärta!

    Kram,
    A

    SvaraRadera
  4. ...och ä l s k a r Ljunggrens papper, förutom att ägarinnan är en svår upplevelse *fniss*. Det är såå underbart med vackert papper, det är precis som att man kan se att det är en del av naturen!

    SvaraRadera
  5. Så otroligt vackert !
    Kram // Susanne ♥

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt skönt!


    Mina självporträtt..tja...de jag tar läggger jag upp..typ...

    De blir nog att ta nåt varje vecka,de känns som jag är redo att inte gömma mig...

    Samtidigt så finns det roligare saker att föreviga,som mina tjejer,precis som du! :) Underbar känsla i bilderna.

    Ja,filmen ja,oh ja,jag kände igen mig,blev tårögd för jag kämpar med den känslan av just de,att bli någon annan,nu är det både skapandet,kvinnan i mig och mamman i mig som slåss,jag minns att du nämnt den kampen,nu förstår jag den mer när det blir kontraster av en man i livet med...

    Äventyr..inte de lättaste...men,spännande,så får man se de.

    SvaraRadera
  7. Your girls make beautiful models for both the vintage veils and your beautiful photography...maybe also it is like a peep into their future....
    Lynn xxx

    SvaraRadera
  8. Men så fina bilder, och så bra med barn som frivilligt ställer upp som modeller, här får man jaga med kameran för att do ska fastna (iallfall 2åringen som är full med spring i benen)!

    SvaraRadera
  9. å vilka underbara bilder på dina fina flickor. Slöjorna var ljuvliga också :)
    KRAAAAM kära vän!
    Carina

    SvaraRadera
  10. Så vackra bilder..du har en alldeles egen stämning i dina bilder som lämnar mig..mållös.Tack för att du delar med dig av dem till oss.

    SvaraRadera
  11. Så vackert. SÅ vackert. Känns i hela mig, tack! Kram, Minna :)

    SvaraRadera
  12. Vilka underbara bilder!

    SvaraRadera
  13. Du har så underbara bilder, man blir helt såld. Säljer Ulrikas kakelplattor i vår lilla affär.

    Kram helena.

    SvaraRadera
  14. Tack för de fina kommentarerna på vår blogg, har du vägarna förbi får du gärna titta in.

    Kram helena.

    SvaraRadera
  15. Såå vackra och våriga och inspirerande bilder! Kram :)

    SvaraRadera
  16. Som sagofeer ur en vintersaga.
    Bravo Hanna.Snyggt.
    Säg till när du har tid för rosendalsvandringen.
    Kram Kristina och pappa fäörståss

    SvaraRadera
  17. Fantastiskt vackert! Du inspirerar, som vanligt. :)

    Kram Maria

    SvaraRadera
  18. Men herregud vilka underbara bilder!!!
    Det var nu ett tag sen jag var in hos dej, men känner att jag saknar dina fantastiska bilder, otroligt vackra, stämmningsfulla talande bilder med oerhörd värme!
    Åååååhhh vilken fantastisk gåva du har, önskade att jag hade åtminstone i närheten. Jag återkommer förståss för att få njuta och må gott!
    Hälsningar! //Leni

    SvaraRadera
  19. Tack för din fina kommentar Hanna, vad glad jag blir :)! Vet inte om du såg det men på våran hylla i vardagsrummet står två foton som jag har köpt av dig för längesen :) Måste ta en närbild någon dag!

    Ja visst är kudden underbar! Jag köpte den av butiken Höganäs, du kanske kan ringa och kolla om dem har den kvar? Annars vet jag att den gråa finns hos http://boudoir.nordicshops.com den är ju superfin i grått med :)

    Ha en härlig kväll!

    Kramar Linda

    SvaraRadera
  20. Väldigt vackra bilder.:-) Stina

    SvaraRadera
  21. Hanna hoppas det är ok att lägga in dig på min blogglista.

    Kram Helena.

    SvaraRadera
  22. sagolikt....kram på dig oxå och tack för inspirationen:)

    kråke

    SvaraRadera
  23. Som vanligt Hanna, underbara bilder.

    Kramar
    Katarina

    SvaraRadera
  24. Jag blir liksom alltid stum när jag kommer in här, och så vill jag så gärna skriva något fint, men....
    ja...
    Kram :)

    SvaraRadera
  25. Vilka underbara bilder och dina flickor är som små vinterprinsessor från sagans värld... :-).

    Önskar dig en skön helg!

    Många kramar
    Beatrice

    SvaraRadera
  26. Hej Hanna,

    Hur har du det? Hoppas allt är bra!! Vilka helt ljuvliga bilder vännen!

    Kram Jes ♥

    SvaraRadera
  27. Deux mots... magique et magnifique ! Bises de Provence.

    SvaraRadera