18.1.08

z i n k - z i n k - z i n k















Någon mer som gillar zink? Jag vet inte hur många saker jag redan har i zink och ändå kan jag inte låta bli att köpa nya saker, som denna ljuvliga förvaringskorg jag beställde från http://www.hemljuvahem.nu/
Just nu är jag ute efter en papperskorg i zink, någon som vet vart jag kan finna det?
En annan passion jag har är gamla leksaker, den här dockvagnen har barnen verkligen lekt mycket med, nu börjar den gå sönder ordentligt...en ny dockvagn står på min dotters önskelista men tyvärr inte en gammal sådan...Önskar er en härlig helg, själv ska jag jobba i morgon.



Ha det gott!
Hanna

23 kommentarer:

  1. Vilka helt ljuvliga bilder, du är fantastiskt duktig! En sån där korg har jag också, fast min är högre och smalare. Gamla leksaker är verkligen supercharmiga, vagnen är underbar! Kul att få se en bild på dig och dina trollungar, ni ser sååå söta ut!

    Tack snälla Hanna för din gulliga kommentar, jag blir jätteglad!

    En stor kram från mig till dig!
    Marie

    SvaraRadera
  2. Håller helt med, zink är helt underbart, vill ha allt i zink. Just nu är det krukor som jag är på jakt efter. Blir superfint till mina vita små krukrosor.
    Får jag fråga villken kamera du använder eller vad du rekomenderar? Skall köpa en ny och vill gärna ha tips och råd, är endast en hobby fotograf. Dina bilder är så vackra. Föll som en fura för bröllopsbilderna, sådanna vill jag ha den dagen det är dags.
    Och du, länka på - blir så glad så glad. Tog mig friheten att länka till dig för ett par dagar sen!

    SvaraRadera
  3. Den här fina bloggen har jag missat...fina bilder och saker du visar.
    Zink det är nåt som man inte kan vara utan ...så fint.

    Ha en trevlig helg och kramizz från mig/ Annelie

    SvaraRadera
  4. Zink, zink, zink - me like, me like, me like :)
    Underbara foton (som alltid..!)
    Papperskorg i zink såg jag på Hemtex tror jag det var..före jul.
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  5. Vilka ljuvliga bilder. Skålen och kannan vill jag oxå ha :o)

    Kramar
    Dorthe

    SvaraRadera
  6. OM du visste vad jag är glad som snubblade in här! Oj vilken underbar sida!!!Jag länkar dig gärna på studs om det är ok? Hit kommer jag gärna tillbaka!

    Underbara bilder!

    Önskar dig en trevlig helg!

    Kram /Jes

    SvaraRadera
  7. Zink är vackert och gamla barnvagnar är bedårande!
    /B
    www.lyckligagatans.blogg.se

    SvaraRadera
  8. Jag gillar verkligen dina bilder. Dockvagnen är ju bara helt underbar, jag är på jakt efter en till mina barn.
    Vad glad jag blir att du vill länka till mig, jag lägger upp dig också.
    Må så gott.
    Kram Caroline

    SvaraRadera
  9. Men oj, så många kommentarer..tack snälla ni, om ni bara visste hur glad och stolt jag blir. STOR kram till er alla!

    Hanna

    SvaraRadera
  10. Och jag håller helt med alla som skrivit innan :-D
    Kalas-bilder, länkar till dig med!
    och tack för länkningen till mig ;)

    Trevlig helg
    Goa hälsningar
    Magdalena

    SvaraRadera
  11. Alltså dina bilder e så vackra!
    Den på dig o dina barn är så fin... Visst är det härligt med zink.
    Precis en sån dockvagn hade vår dotter Alice. Tyckte nästan lite synd om henne när hon var liten o lekte med sina kompisar o dom hade helt nya vagnar... Hon gnällde aldrig eller sa något. Nu när hon är större (12 år) har hon berättat att hon skämdes lite över sin vagn.
    Stumpan då...
    Hoppas du får en helfin helg trots regn o rusk!
    kram o godnatt susanne

    SvaraRadera
  12. Hej Hanna!
    Underbara bilder du visar..du är en otroligt duktig fotograf och estet.
    Vilket fint kort på dig & dina trollungar.
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. toujours autant de douceur ici, et le cochon dans le landeau est trop mignon...

    SvaraRadera
  14. Ja-a...älskar gamla leksaker här med och passar på att ge dottern så många äldre leksaker det bara går (nu när hon är för liten för att försvara sig...muuuu vilken elak mamma va?)

    Zink är vackert och det har krupit in mer och mer zink här hemma med. Underbart!

    Kram Bea

    SvaraRadera
  15. Hej Hanna! Ja, jag gillar också zink!!!! Helst den matta zinken som i din trådkorg (jag har en trådkorg för tidningar som kommer från samma serie, gillar den skarpt!). Zink är ju så fint att använda både ute och inne.

    Vilken fin kanna och handfat i keramik du visade också, är det nytt eller gammalt?

    Ha en bra helg!
    Kram Kristin

    SvaraRadera
  16. LJUVLIGA BILDER!!! *gosh*

    SvaraRadera
  17. Tjusigt värre! Vilka vackra bilder du tar! Önskar att jag var så duktig...
    trevlig helg / Mariehill

    SvaraRadera
  18. Jag gillar också zink, och har svårt att inte köpa den....det är bara det att hemma hos mig målas den alltid om till vitt...vet inte varför, men det stämmer inte här! men jag tycker att det är sååå snyggt!
    Mysiga bilder, och din vagn är så charmig! Jag har en nästan identisk, men den har jag fått renovera suffletten på...
    Jag länkar till dig...vill inte gå miste om nåt här!

    Fortsatt toppenhelg! Stor kram!

    SvaraRadera
  19. Men så glad jag blir..vad ni är gulliga..jag vill bara sitta och lägga upp en massa bilder och titta på era bloggar hela tiden men känner att jag måste hejda mig lite...hinner inte alls det jag måste ( och vill) hinna med i första hand (familjen - hemmet mm)
    Har inte glömt buketten jag lovat er (fastän tulpanens dag redan passerat) men har inte hittat de tulpaner jag söker än...men det kommer!

    Ha det gott!
    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  20. Hej Hannas Form!
    Vill bara säga att du har en underbart vacker blogg! Är själv en nybörjare i bloggvärlden. Dina bilder ligger liksom en division högre... Förstår att du är fotograf. Vad använder du för kamera när du fotar hemma? Blixt? Ljussättning? Håller med- bloggen är en tidstjuv (men en ganska trevlig sådan).Det är lätt att glömma tid o rum... Mvh Mitt Egnahem

    SvaraRadera
  21. Hej "Mitt egna hem"!
    Tack för din fina kommentar, det värmer otroligt mycket.

    Jag arbetar som dekoratör men tar även en hel del fotojobb då och då. Jag är så otroligt lycklig att jag får arbeta med mina stora intressen, önskar att flera fick den chansen.
    Just nu fotar jag med en Canon EOS 400d men sparar till en 40d då det är bra att ha en extra till hands (speciellt vid bröllop).

    Jag har precis köpt en extern blixt som jag ännu inte är så nära vän med då jag älskar det naturliga ljuset...vilket tyvärr är mycket begränsat just nu.

    Ha det gott och hoppas att du oxå snart öppnar en blogg!

    KRAM
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Urfina bilder verkligen! Älskar också zink och jag har en papperskorg som väl eg är en kruka från Hemtex. Se
    http://hemochlycka.blogspot.com/search/label/Pyssel

    kram!

    SvaraRadera
  23. j'aime beaucoup toutes ces belles photos! une superbe ambiance

    SvaraRadera