9.1.08

l a m p o r - o c h - l ö k a r

Amaryllislökarna får ligga på ett fat nu...oxå vackert.


Vår lilla fönsterlama i köket tycker jag så mycket om att jag nu köpt en till. Här med en päronlampa som jag kan rekomendera..



Den här stora ljusstaken fick min man av mig i julklapp...den är egentligen lite för stor för vårt lilla hem men......


Vitlöken är väl fin...fint att ha i en riklig mängd i en stor skål....Här med en gammal burk jag gillar.




Mera lampor, ...har bara såna här lampor (fotad underifrån) hemma där man kan byta ut tyget....som jag aldrig gör....Denna är i ett spetstyg och är en favorit, den är från min älskade mormor...som jag saknar sååååå.




Idag känner jag mig piggare och vill på en gång göra allt....
Jag vill måla om här hemma...vi har bott här i ett år men aldrig hunnit runt...men nu skulle jag vilja fixa till ordentligt.

Antingen vill jag ha kritvita väggar och ljusgråmålade, högblanka golv överallt förutom i köket då jag vill ha storutigt golv (vitt och grått).

eller....

tvärtom...alltså ljust gråblå väggar och vitmålade golv....hm, jag tror att det lutar mot det första alternativet.
Jag skulle vilja börja med golven men det är lite bökigare då det är svårt att bo hemma samtidigt...färgen är ju väldigt stark vad jag har hört.
Sen MÅSTE jag måla vår himmelsäng som jag ALDRIG trodde skulle få stå omålad mer än en vecka...nu har det gått ett år!!!
Ha det gott så länge så ska jag fundera ut en bra plan tills nästa gång jag skriver.
KRAM
Hanna












6 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder! Åhhh våran älskade mormor, visst var hon fantastisk, går inte en dag utan att jag saknar henne...verkligen en förebild!
    Jag röstar iaf på förslag nummer 1, tycker det låter fint =).
    Nu ska jag duscha och sätta mig ner och plugga lite, intressant va!?

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte producera ett litet lager inför öppning av butiken igen i mars! =) Helt kalorifria!! Vilken underbar ljusstake på bilden..var kan man köpa en sån underbar?? kramar Malin

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder..! Gillar verkligen glas-lampan och kryddburken :)
    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  5. Hei:) Såååå mange nyyydelige bilder og motiv; du har VIRKELIG sansen for det vakre, og kan glede ndre med det-det er en GAVE!! Takk! Og jeg kommer igjen....

    SvaraRadera
  6. Underbart vackra bilder! Glaslampan var supersöt och jag gillade verkligen den gamla burken. Jag ska också ge mig i kast med att måla om våra sovrumsmöbler framöver.

    Ha en härlig fredag!
    Kram Marie

    SvaraRadera